Sportske povrede !!! Košarka!!! Uzroci ? Kako spriječiti?

Tko god da se bavi sportom dal profesionalno ili rekretivno, definitivno se suočio sa nekom povredom. Za one koji se profesionalno bave bilo kojim vidom sporta jako je važno poznavati tehnike adekvatne prevencije i minimiziranja mogućnosti povrede. Što se tiče košarke, obzirom da se radi o jako dinamičnoj sportskoj aktivnosti i igri sa velikim brojem taktičkih i atraktivnih poteza kao i zbog konstantne kontaktne aktivnosti i velike brzine pokreta, stavlja je u aktivnost sa velikim rizikofaktorima za povredu.

Pored faktora koji se tiču samoga terena veliku ulogu igraju i faktori koje mnogi često zanemaruju a uveliko utječu na mogućnost povrede poput: umora, valjane ishrane, adekvatnog sna, učestalih putovanja, neadekvatnog rasporeda utakmica, promjene vremenskih zona, stresa, psihičkog pritiska, želje nenormalne za dokazivanjem i mnogih drugih. Najčešće povrede su povrede zglobova, mišića, tetivnih i mišićnih pripoja, ligamenata i sluznih kesa. Najvažniji faktori koji utječu na prevenciju sportskih povreda i koji se svakako moraju uvrstiti u plan aktivnosti i priprema su: motoričke sposobnosti (jačina mišića, snaga, ravnoteža, izdržljivost i pokretljivost), adekvatno vođenje saportske aktivnosti, zamor i oporavak, odgovarajuća sportska oprema, kvalitet terena i površine za vježbu, aktivnosti u ekstremnim uslovima (misli se na uticaj promjene temperature, nadmorske visine, vlažnosti vazduha i sl.) kao i psihološki faktori.
Bitne napomene i preporuke:
– Adekvatna i pravovremena detekcija rizikofaktora i njihovo uklanjanje ili minimiziranje, briga o kvalitetu terena i sportskih ploha, konzumiranje hrane u ravnomjernim intervalima – najmanje 2 sata prije aktivnosti,
– uzimanje suplemenata – vitamina i minerala i namjernica bogatih istim,
– kvalitetna odjeća i obuća uz obaveznu kvalitetnu higjenu,
– individualna priprema treninga i rasporeda shodno dobi, spolu i drugim faktorima okoline,
– organizacija vremena za oporavak, aerobne vježbe, vježbe jačanja za pojedine grupe mišića kako bi se izbjegao disbalans u snazi a time i uzrok mogućeg oštećenja i povrede,
– kvalitetno istezanje prije i poslije aktivnosti te korištenje različitih metoda rashlađivanja tkiva i zglobova nakon treninga,
– primjena adekvatnih bandaža i stabilizatora samo kada su neophodni
i reduciranje stresa i napetosti od nerealnih očekivanja.
Na kraju najbitnije je pratiti i pravovremeno reagovati na signale koje nam naš organizam šalje !!!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s